Pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä etukäteen...

Nyt on kolme työviikkoa takana päin. Selkä on voinut yllättävän hyvin. Tuksu( Tukiliivi) on ollut töissä aina päällä, paitsi perjantaina jolloin se unohtui keittiön tuolille.

Sain ensimmäisen Tuksun sen hetkisen kotikaupunkini keskus sairaalan apuväline yksiköstä vuonna 2005, jolloin kipuni alkoiovat.  Tuksu oli minulla aluksi kaksi viikkoa lainassa, jonka aikana selvitettiin onko Tuksusta minulle hyötyä. Ja olihan siitä. Niimpä saina viralliseti ensimmäisen oman tukiliivin. Käytin tukiliiviä silloin öisin. Ja joskus päivällä pahoissa kipukohtauksissa.  Mutta Tukiliivit eivät ole ikuisia ja niimpä minun oli todettava että, venyt ja muotonsa menettänyt Tukiliivi on tullut tiensä päähän. Onneksi minulla oli aika neurologille. Näytin hänelle Tuksu reuhkaani ja minulle myönnettiin uusi tuksu. Tuolloin opiskelin ja asuin toisessa kaupungissa. Koska en pystymyt noutamaan uutta Tuksua itse, se lähetettiin  minulle. Se oli todella hyvää palvelua.  Sain siis uuden Tuksun vuonna 2007.

Opiskeluni päättyivät samana vuonna ja tein vaikean päätösen jäädä pysyvästi opiskelu kaupunkiinni. Se tarkoitti myös että minun oli hyvästeltävä Keskus sairaala ja sen hyvä palvelu ja tutustutua yliopistolliseen sairaalaan joka täällä on. 

Selkäkipuni pahenivat ja niin myös tukiliivin käyttökin. Oli aikoja jolloin Tuksu oli päällä kokoajan kellonympäri. Ja tottakai tukiliivi kului käytössä. Minulle on kerrottu kaikki tukiliivin käytön huonotpuoletkin, joita jokainen lääkäri toisti vuorollaan. Aina sai kuulla saman saarnan. 

Kolmatta tukiliiviä kinusin usealta taholta.  Näytin hajonnutta entistä tukiliiviä ja perustelin sen tärkeyttä minulle. Niimpä ostin itselleni Instrusta uudenTuksun numero3 helmikuussa 2009. Tämäkään ei ollut ikuinen niimpä  Viime kesänä 2010  menin respectalle ja ostin  Tuksun numero4. Nykyinen tuksuni on leveämpi ja jämäkämpi kuin edeltäjänsä. Nyt onneksi en ole enää riippuvainen tukiliivistä. Käytän sitä nykään vain kun tiedän altistavani selän ylimääräiselle rasitukselle. Pitkä istuminen, työ tai muulle tekijälle.